Berichten

Kinderafdelingen in de communicatie-prijzen

20-1-2017

De kinderafdelingen van het AMC en Isala wonnen op donderdag 19 januari de eerste èn de tweede prijs bij de Medisch Contact Communicatieprijs 2016. 
 


1e prijs: Ouders bij de visite


Het Emma Kinderziekenhuis sleepte de eerste prijs in de wacht met het met hun project: ‘Ouders bij de visite’. 

In dit project nemen ouders actief deel aan de dagelijkse visite met de kinderarts, afdelingsarts en verpleegkundige.
Op deze wijze worden ze actief betrokken bij de medische beleids- en besluitvorming en zijn ze er een volwaardige partner in. Volgens onderzoeker Bas van Oort groeit het vertrouwen in hulpverleners hierdoor. Op de foto het team achter 'Ouders bij de visite'.

Meer info: Emma kinderziekenhuis wint Medisch Contact Communicatieprijs 2016


2e prijs: Dagplanner


De tweede prijs was voor het project 'Dagplanner' van het Amalia Kindercentrum in Zwolle.

De Dagplanner is een magnetisch bord met stiften en magneetstickers/pictogrammen waarop het kind zijn of haar doelen en voor hem of haar belangrijke zaken kan schrijven, zoals wie het is en wie vandaag de verpleegkundigen zijn.
 'Makkelijk inzetbaar en echt met ouders en kinderen samen ontwikkeld,' vond de jury. Op de foto een van de initiatiefnemers: kinderverpleegkundige Anja Poll.

Meer info: Beschrijving van de vijf genomineerde inzendingen, waaronder Dagplanner 


De Medisch Contact Communicatieprijs is een initiatief van de Stichting Voorlichting Patiënten (SVP), bedoeld om communicatie tussen zorgprofessionals en de patiënt te bevorderen.

In Kinderarts en samenleving binnenkort meer over de prijswinnende initiatieven in Amsterdam en Zwolle en hun ontstaansgeschiedenis.
 

 



 


 

 

 

Digitaal loket

Mijn sectie